s'Udró des Corral d'en Figuera

maps_info

maps_info: "Mallorca. Tramuntana N." Editorial Alpina 1:25.000

No maps associated

description

Illa de mallorca, terme d'Escorca, finca privada de Mossa (Accés restringit als diumenges!)
L'aproximació a s'Udró és un repte en si mateix. Ruta llarga i dura per terreny complicat.
Penyal isolat, al peu de l'extens penya-segat que forma la serra de Tramuntana en el seu sector nordoriental.
Paratge molt ferèstec. Accés per la porta de la finca de Mossa fins a coll d'Ases seguint el camí senyalitzat que volta el Puig Roig. A partir d'aquí, terreny salvatge seguint en paral•lel i davallant al torrent de s'Esmorcador, fins a creuar-lo havent aprofitat per accedir-hi les "voltetes de l'infern", restes d'un camí antic del que en queden alguns marges deteriorats. També hi ha fites disperses i mig ocultes pel càrritx. Creuem s'Esmorcador i remuntem pel vessant oposat direcció al mar intentant seguir fites disperses. Arribem al penya-segat. S'Udró ens quedarà per sota, enfonsat a la dreta. Accés delicat en desgrimpada enllaçant diferents canals. Quan traiem el cap sembla que no sigui possible baixar sense ràpels, no obstant a mida que avancem trobem la ruta, això sí, exposada. El passatge més dret és el pas des Corral (II/-III) una fisura vertical d'uns 25 metres amb un llentiscle a la seva part final que ajuda força a finalitzar la desgrimpada(opció de fer ràpel). Seguim una nova desgrimpada exposada i llavors per terreny menys inclinat però no fàcil (trams inestables, esgarrintxades amb la vegetació) acostant-nos a s'udró.
L'escalada de s'Udró és en roca molt abrasiva i puntxeguda. Si busquem el punt feble, agafem una mena de diagonal a l'esquerra cap a una savina intermitja (IV), des d'aquí en diagonal cap a la dreta(IV+/V)aprofitant una fisura. Dues cordes de 30.
Preveure bon provisionament d'aigua!

A la pàgina www.toponimiamallorca.net ens aprofundeix sobre l'especificitat del topònim Udró
"De vegades un topònim poc transparent es concentra a una zona determinada de l'illa. És el cas de s'Udró, que tan sols apareix a un tram de la costa de Tramuntana, entre sa Costera i sa punta Beca, i que es refereix a prominències rocoses del tipus frare o cavall bernat. Concretament són quatre els udrons que coneixem: el des morro des Forat (cala Tuent), el de ses Ferles, el del corral d'en Figuera i el de la caleta d'Ariant, conegut també com el Ninot."