Pic de Batoua : Des de la capella de Virgen Blanca

• IGN - 1748ET - Néouvielle - Vallée d'Aure - Parc national des Pyrénées

description

Just passat el poble de San Juan de Plan, en el primer revolt de la carretera que avança fins a Gistaín, arrenca una pista forestal amb un rètol que indica Viadós. Cal seguir aquesta pista uns 9km fins arribar al paratge del campamento de Virgen Blanca.
D'allà amteix surt un corriol que remunta el riu Cinqueta de la Pez. Un tros amunt el corriol enllaça amb una pista forestal que se segueix fins arribar al pont de Tabernés. En aquest punt cal abandonar-lo i seguir un corriol pel marge dret del riu. Aquest camí es bifurca al vado de Bachimala. Allà cal prendre el que s'enfila cap al puerto de Madera (cartell indicador). Amb llargues traçades el camí ens conduirà al porta a través devastes pastures. Un cop al coll, cal seguir l'evident carena direcció nord, per escometre primerament el pic de Cauarère (2901m) i seguir per cresta fins al cim principal del Batoua o Culfreda.