Huangshan (黄山) : Yungu > Huangshan > Ciguang

description

La ruta transcorre en la seva totalitat per camins pavimentats i escales.

Ascens

L'autobús ens deixarà a Yungu on està una de les múltiples entrades al parc i des d'on surt un dels telefèrics que podem prendre si volem estalviar-nos bona part del desnivell. Si, per contra, volem gaudir dels paisatges i optem per caminar, les escales ens faran guanyar desnivell molt ràpidament.

Un cop a White Goose (arribada del telefèric) la quantitat d'opcions a prendre és molt gran segons els llocs d'interès que vulguem visitar i les nostres forces. Una opció és fer tota la ruta circular anant a buscar la Flying Rock i passant per bona part dels llocs d'interès per després atacar el Bright Summit Peak (1840 m) des d'on és molt aconsellable assistir a la sortida del sol. Per fer-ho, la millor opció és fer nit a la muntanya (l'oferta d'hotels no hi falta a les rodalies).

Existeix una variant, que no sempre està oberta, que transcorre pel costat NW del massís i que ens ofereix uns camins vertiginosos entre parets de roca. Si no està oberta totalment ens podem apropar a algun dels seus punts d'interès des d'algun dels dos extrems, per exemple, des del Bright Summit Peak (la traça de GPS contempla aquesta darrera opció).

Descens

El camí de descens el farem per la ruta W fent cim, o bé al Lotus Peak (1864 m, punt culminant del massís) o bé al Celestial Peak (1829 m, més baix però més espectacular). Normalment està obert només un dels dos, així que no tindrem l'opció de triar ni de fer tots dos.

Entre els dos cims trobem el Pi de la Benvinguda, un dels punts més venerats de la muntanya pels xinesos (i des d'on podrem baixar en telefèric). Si novament optem per caminar (opció sempre aconsellable), les escales ens faran perdre desnivell ràpidament entre portejadors i petits llocs on comprar aigua fins a la zona de Ciguang (peu del telefèric) i el Peach Blossom Hotel.

Nota: evidentment, la ruta es pot fer també en l'altre sentit però el desnivell de pujada serà major i veurem els paisatges mes bonics al començament.

No és habitual fer aquests desnivells a base de pujar i baixar escales, pot fer-se realment dur si no s'està en forma.

Preu entrada adult en temporada alta: 230 CNY.

Nota important: la traça de GPS està feta sobre mapa, a tenir en compte de manera només orientativa!