Pic de l'Agnelin : Ruta circular pujant pel Lac de l'Ane i baixant per la Brèche du Lieutenant

• IGN - 3335ET - Le Bourg d'Oisans - L'Alpe d'Huez - Grandes Rousses - Sept Laux

description

Ascens

Des de Les Chalets du Rieu Claret, agafem el camí que puja fins a Le Solliet Chalet i continuem en direcció SW per un camí ja menys marcat però encara ben indicat amb fites. Aquest camí zigzagueja fins a una petita bretxa a la roca després de la qual perdrem una mica de desnivell abans d'afrontar la pujada final fins al Lac de l'Ane.

Un cop al llac les fites desapareixen gairebé per complet i tot es converteix en un camp a través per terreny pedregós força incòmode. El llac es rodeja pel costat esquerre, o bé per la vora sense guanyar gaire desnivell per després pujar més directament, o bé ascendint inicialment buscant l'aresta per després suavitzar la inclinació. Sigui com sigui, l'objectiu és el Col de l'Agnelin, clarament visible en tot moment al qual d'una manera o d'una altra ens hi hem de dirigir.

Un cop al coll el cim sembla complicat d'assolir sense material d'escalada, però es pot vorejar (sempre per la vessant E) fins a trobar una canal pedregosa que t'apropa al cim i que, mitjançant una grimpada fàcil, et permet arribar fins a l'aresta. Per camí ja més senzill s'arriba fins al cim.

Descens

Des del cim descendim pel mateix camí fins als peus de la piràmide que forma el cim. Un cop aquí ens dirigim en direcció E a través de grans blocs de pedra, intentant no perdre molta alçada, fins a una obertura a l'aresta N coneguda com a Brêche du Lieutenant.

Des d'aquí baixem de manera directa sempre buscant el millor camí fins a la vall.

Un cop a la vall retrobem les fites que tot i no ser abundants ens poden ajudar a trobar el camí per on encarar el descens final fins a retrobar un altre cop Le Solliet Chalet i, des d'aquí, descendir fins al pàrquing per camí ben marcat.

L'excursió al Pic de l'Agnelin és una sortida salvatge en alçada, fora de camí en la major part del recorregut i amb molt poques indicacions clares en forma de fites. Tot i no ser una excursió molt dura per la seva longitud/desnivell, el terreny no és gairebé en cap moment còmode així que s'ha d'estar molt acostumat a caminar per alta muntanya i a orientar-se.

La grimpada final no és gens complicada però pot resultar lleugerament aèria per gent poc acostumada a aquest tipus de terreny.

Nota important: S'ha adjuntat un track de GPS fet manualment sobre mapa per tenir una petita indicació de la ruta seguida, però no s'ha de fer servir per orientar-se un cop al lloc ja que és MOLT aproximat.