Pic del Canigó : des del Mas Malet pel ras de Cabrera

E2
S3

• IGN - 2349ET - Massif du Canigou

description

Pujada

El punt d'inici és el Mas Malet, on la pista queda tallada a l'hivern, independentment d'on estigui la neu. Cal seguir la pista fins al ras de Prat Cabrera, on l'abandonem per tirar amunt pel llom que puja cap a l'E. Cerquem el millor pas entre el bosc i tendim cap a una canal que ens queda a la dreta i que remuntem fins que es desdibuixa en el vessant, moment en què seguim guanyant alçada per l'ampla llomada, que va girant cap al SE en direcció al Barbet. No cal fer aquest cim, sinó que flanquegem per sota seu per arribar a la portella de Vallmanya.

Iniciem aleshores un flanqueig que pot resultar una mica exposat i que pot fer necessari descalçar-se els esquís. Arribem a la bretxa Durier i encarem el darrer tram de la pujada, la Xemeneia, una canal que es va redreçant fins a la part superior, on hi ha uns passos fàcils de mixt. Sortim a dalt al costat mateix de la creu.

Baixada

Pel mateix camí.

Itinerari especialment interessant a la baixada, sobretot si hi ha neu fins ben avall.