Pica Roja : pel barranc de Port Vell

• IGN - 2148OT - Vicdessos - Pics d'Estats et du Montcalm

E2
S3

description

Pujada

Des de l'aparcament de la Molinassa, seguim per la pista fins a trobar la barrera. Podem seguir per la pista o tallar els revolts per la drecera. En acostar-nos al pla de Boet, prenem un camí ample a l'esquerra (indicadors) que creua el riu de la Vall Ferrera.

Per entrar al barranc de Port Vell hi ha dues alternatives:

A l'estiu

Tot i que es pot fer el mateix recorregut que a l'hivern, resulta més còmode continuar fins al refugi de Vallferrera i seguir pel camí que segueix amunt. Aviat deixem a l'esquerra el camí de la pica d'Estats i seguim endavant, paral·lelament al barranc d'Areste. Creuem la pleta d'Areste i anem a buscar el camí que puja pel marge esquerre (orogràfic) del barranc de Port Vell.

A l'hivern

Tot i ser una mica perdedor pel bosc, pot ser una bona alternativa al camí d'estiu deixar el camí del refugi abans de creuar el barranc d'Areste. Mantenint-nos sempre per aquest marge esquerre, anem cercant el pas entre alguna barrera rocallosa que sempre té un punt per on és fàcil de superar. D'aquesta manera anem a sortir al barranc de Port Vell pel cantó per on és més fàcil de pujar.

En qualsevol dels dos casos, remuntem la vall sempre pel marge esquerre del torrent. Tenim, de nou, dues opcions per fer el cim:

Pel port Vell

Remuntem tota la vall fins al port Vell o de Romaset i a continuació girem al S. Si és estiu, seguim la carena i si és hivern, pugem amb esquís flanquejant per la cara W fins que resulti més còmode seguir a peu per guanyar la carena i seguir-la fins al cim.

Per la llomada W

En obrir-se'ns la vall de Port Vell, deixem el camí de fons de vall i ens dirigim al SE per guanyar, per alguna de les pales que en baixen, la llomada W, que seguim sense cap dificultat fins al cim.

Baixada

Per qualsevol dels dos itineraris descrits. A l'hivern, la baixada pel marge esquerre del barranc d'Areste és molt més adequada per a l'esquí. A l'estiu, el tram superior d'aquesta baixada del marge esquerre del barranc d'Areste té un camí que es perd a la part baixa, però sense que això sigui gaire problemàtic, ja que acabem anant a espetegar al camí del refugi, que seguim fins a la Molinassa.