Tour du Canigou / Canigó : La volta del Canigó

View in other lang fr

• IGN - 2349ET - Massif du Canigou

description

Per raons estètiques, i a fi de permetre la pujada al Canigó al final de la travessa, es recomana començar la volta a Vetera i en sentit horari.

Les dues primeres etapes discorren pel vessant S del massís, entre 1500 i 2000 m d'altura (baixada a 1300m a la capella de Sant Guillem). L'itinerari alterna avetoses i fagedes, d'ambient fresc, amb trams per sobre del límit del bosc, que permeten passar les valls del Faig, de la Comalada i de la Percigola. Molt bona vista dels contraforts poderosos de la serra del Roc Negre, del puig de Tretzevents, del Set Homes però també i sobretot de l'Alt Vallespir, clos, immens, serè. No dubteu a sortir ben d'hora. Hi fa calor, al vessant S, i cal aprofitar les boniques llums del matí.

El segon dia, la travessa del pla Guillem permet passar cap al vessant N del massís i arribar al refugi de Merialles.

El tercer dia l'itinerari segueix el GR10 al llarg del balcó del Canigó. Avetoses de vessant N en pendents molt forts, vistes aèries del Conflent i de Sant Martí del Canigó, enlairat damunt d'un esperó. Es creuen les Conques, treballades per l'<Aiguat> l'any 1940. Des del refugi ONF de Bonaigües, pugem al pic Jofre per arribar al refugi de Cortalets.

El quart dia el dediquem a pujar el cim. Qui no tingui vertigen pot baixar per la Xemeneia per anar al coll de Vallmanya i fer un fàcil flanqueig per arribar al Barbet (molt bona vista sobre el Canigó) i tornem a baixar cap al refugi (senders).

El cinquè dia baixem pel GR10 cap al coll de Prats de Cabrera amb vistes grandioses de la plana també riallera del Rosselló, les Corberes, les Alberes i el mar. Creuem la vall de Vallmanya, ampla i salvatge. Des d'allà, el GR10 ens duu, sempre flanquejant per fagedes i avetoses, al refugi de l'Estanyol després de passar per la cabana del Pinetell, recentment rehabilitatda per l'ONF. Tres-cents metres de pujada per sota dels arbres permeten arribar al coll de la Cirera. Retrobem la llum al vessant S. El punt d'inici és a 15 minuts per sota del refugi de Vetera.

Si feu aquesta travessa amb accés en transport públic (que és el que us aconsellem), el millor és començar a Castell o a Vernet en direcció al refugi de Merialles.