Montserrat - Sector Agulles : Roca Gran de la Portella: via Lapònia

View in other lang es - en

5c > 5c

A0    P1

description

Aproximació

Pel costat del refugi (vegeu aquí l'accés al refugi) és possible accedir-hi fent un ràpel pel pou de la Portella. El ràpel està equipat amb dos parabolts i un mosquetó lligat amb bagues (porteu algun cordino per reforçar-ho). Per arribar-hi, venint del refugi, cal deixar el camí de la Portella just abans d'arribar-hi i resseguir la base de la paret cap a l'esquerra per un corriol que primer baixa i després puja fins a l'espatlla de l'agulla. Aleshores cal baixar per una canal amb alguna alzina immediatament sota la paret fins a trobar la instal·lació del ràpel a mà esquerra. Amb dues cordes de 60 m s'arriba al fons de l'avenc, a pocs metres de l'inici de la via Lapònia.

Els primers metres del ràpel són a l'aire lliure però de seguida veiem una escletxa fosca i estreta per on sembla impossible passar, just damunt de la qual hi ha tres parabolts units per una cadena. A partir d'aquí ens fiquem a l'avenc, que es va eixamplant i de seguida torna a quedar il·luminat per la llum que entra per l'entrada inferior. Veurem el primer parabolt sortint de l'avenc a mà dreta.

És probable que s'enganxin les cordes en recuperar-les... té fàcil solució: tornar a la instal·lació del ràpel seguint el camí que puja cap a la Portella per la cara W de la roca Gran de la Portella.

La via

Vegeu la immillorable ressenya del blog de l'escalatroncs.

L1 35m V+/Ae Sortim de la cova en diagonal cap a l'esquerra. En arribar a l'exterior trobem els passos d'artificial.
L2 45m V+ El pas difícil està a l'inici. Després la paret s'ajau i la dificultat baixa. Des d'aquesta reunió es podria sortir cap a l'accés a l'avenc.
L3 30m V+/Ae Pugem cap a l'esquerra fins a arribar a un tram desplomat on hi ha els passos d'artificial. Sortim en lliure per dalt i seguim cap a la dreta fins a la reunió.
L4 30m IV El pas difícil està al principi, després la dificultat baixa i hi ha un tram caminat.
L5 20m IV+ Superem el capciró final de l'agulla.

Baixada

Ràpel pel vessant NE fins a la portella, on retrobem el camí d'accés al refugi.

Molt ben protegida. Es pot sortir caminant de la segona reunió cap al camí del refugi Vicenç Barbé.

17 cintes (pot anar bé dur-ne de llargues per a l'inici del primer llarg) i pedals. Frontal necessari si feu l'accés pel l'avenc del pou de la Portella.