Pic de la Cabaneta : per la cara S i baixada per la vall de Siscar

• IGN - 2249OT - Bourg-Madame - Col de Puymorens - Pic Carlit

E2
S3

description

Deixem el cotxe a l'eixamplament de la carretera situat a l'última ziga-zaga de la carretera que puja de l'Ospitalet i abans del trencall on es pot anar cap al port de Pimorent o bé cap a Andorra.

Prenem un camí que planeja per creuar el profund rec del Baladrar i continuem pel bosc per anar a cercar el riu Arièja, que creuem per situar-nos sota la cara S del cap de la Cometa del Forn, abans d'arribar a la vall del riu de Sant Josep. El remuntem directament fins a situar-nos sota d'una zona de pendent més fort. La voregem per l'esquerra per pujar al llom del cim des del NW. Continuem pel llom fins al cim.

Des del Cap de la Cometa del Forn fins al Roc Meler i, després, fins al pic de la Cabaneta hi ha un ample llom sense dificultats.

La baixada es fa pel coll previ al pic de la Cabaneta. Es tracta d'una pala progressivament més ampla que dóna accés a la vall de Siscar, perfectament esquiable fins a la presa situada poc per sobre dels 2000 m. A partir de la presa el camí és menys evident. D'entrada continuem pel marge esquerre del riu i fem una curta baixada de pendent una mica més pronunciat. Un cop sota la pala, si hi ha prou neu és bona opció creuar el rec de Siscar i anar a buscar les pales de l'altre costat, més esquiables i franques que les de l'esquerra. Després d'un flanqueig sobre un tram de barranc engorjat, arribem fins a un pont de pedra (tanca a l'altre riba), que ens retorna al marge esquerre.

A partir d'aquí cal que hi hagi molta neu perquè sigui esquiable, ja que hi ha tarteres de blocs grans. Un cop la vall s'obre, anem tirant cap a la dreta i entrem al bosc sobre un tub d'aigua que baixa de la vall d'Arques. El travessem i anem baixant pel bosc cercant les clarianes. El tram final de camí fa un flanqueig i acaba baixant a la carretera. Alternativament es pot baixar per una franja sense bosc amb vistes a l'Ospitalet.

Cal una bona innivació per poder fer amb els esquís el tram final de la vall de Siscar.

Per sota la presa situada per sobre dels 2000 m a la vall de Siscar el recorregut és poc evident, a evitar amb mala visibilitat.