Serra de les Xemeneies : Corredor NE

AD   2  M2    III    P4
S5

slope: 60° max

description

Aproximació

Des de la barraca dels Enginyers, al peu de la presa de Lanós, seguim el sender o la traça en direcció al Carlit (via normal NW per arribar al cim). Un cop a l'estany dels Forats, al peu del Carlit, seguim cap al S a vista, en direcció al visible corredor NE de les Xemeneies. És el que baixa directament del cim (2755m).

Ressenya del corredor

Pugem el corredor pel mig per passar un ressalt glaçat a la meitat del recorregut. Seguim de nou pel mig del corredor per anar a sortir a la cornisa de l'aresta, que pot ser problemàtica de passar. A la sortida, el cim de les Xemeneies és just a l'esquerra, després d'un curt pas de mixt fàcil.

Baixada

Seguim la carena SE en direcció de la solana Carnissera. Pas més o menys pendent en mixt fàcil segons la innivació. Un cop al coll entre les Xemeneies i la solana Carnissera, baixem a l'esquerra per pendents fàcils fins a un estany de cota 2467m. Des d'allà anem fàcilment fins a l'itinerari d'anada.

Atenció a la cornisa de sota l'aresta, que pot tenir mides desmesurades.
Igualment, a la baixada de les Xemeneies per la carena SE, on es poden formar grans plaques.

Corda de 50m, casc, grampons, dos piolets, friends petits i dos o tres pitons plans