Pic del Canigó : Travessa S>>N, de Merialles als Cortalets

View in other lang fr

• IGN - 2349ET - Massif du Canigou

description

Aquest itinerari va del refugi de Merialles al de Cortalets passant pel cim del Canigó. L'itinerari segueix l'Alta Ruta Pirinenca (HRP), amb la pujada de la Xemeneia del vessant S i la baixada clàssica del N.

Pica del Canigó - Vista cap a la vall de Cadí

Vessant S del Canigó ### 9.5km, +1000m

Des del refugi de Merialles, pugem la pista cap al S fins al refugi forestal de l'ONF. Prenem un camí que surt a l'esquerra de la pista i que travessa cap avall per dins del bosc fins al riu de la Llipodera (1686m). Seguim fins al barranc de Set Homes (1830m) i després fins al coll Verd (1861m, porta del vailet elèctric, cartell de fusta). Agafem el sender que puja fins a 1950m i que després flanqueja fins a l'ampla vall de Cadí (1964m). El creuem i seguim pujant en direcció NW fins a una intersecció (2020m, cartell). Des d'aquest punt, seguim el trencall de la dreta (direcció al "Canigó, HRP", marques grogues) que porta, al cap d'1km a la cabana d'Aragó (2123m, en perill d'esfondrament).

Des de la cabana seguim un bon camí que va cap al NW fins a sobre del pla de Cadí, on se'ns obre la vista cap al vessant S del Canigó. A partir de 2400m el sender fa ziga-zagues entre barres de roca salvant força desnivell (hi ha una font al costat del camí, amb una placa metàl·lica que n'indica el nom "font Nostra") fins a arribar just a sota la portella de Vallmanya. El camí fa aleshores un flanqueig en direcció NW fins a la bretxa Durier (2696m) i a continuació remunta fins al capdamunt de la coma rocallosa (bon sender) fins al peu de la Xemeneia, que puja fàcilment cercant el pas entre vires de roca (grans graonades de bona roca, marques grogues del tot innecessàries). Al final cal grimpar una mica (tram curt i fàcil de II). Sortim al costat mateix del cim (creu metàl·lica i taula d'orientació).

Baixada ### 3.7km, -650m

Baixem per un sender que fa ziga-zagues per la carena N del Canigó i que després fa un flanqueig fins al peu del pic Jofre, a 2350m. Aleshores el camí gira cap a l'E per trobar-se amb el GR 100m més avall (cartell de la font de la Perdiu). Només cal acabar de baixar fins al xalet dels Cortalets passant pel costat d'un aiguamoll (2164m), on trobem un sender de descoberta dels voltants del refugi.