Roc de Marialles : Étambot

configuration: pillar

6b+ > 6aA0

I    P1  E2

description

Accés:

Via agradable a proximitat del refugi de Merialles. L'aproximació és una mica bruta, sobretot a prop de la base de la primera agulla. Comença al costat del refugi, al cartell "danger falaise" ("perill, penya-segats", coi, si és el que busquem!). Baixa una mica i de seguida fa un flanqueig a l'esquerra fins a situar-se a la base d'una paret on hi ha uns totxos. A l'altura de les darreres vies el camí gira a la dreta (fites, alguna marca vermella al començament) i baixa decidit a l'esquerra del que serà la quarta agulla de la via. Després fa una giragonsa a la dreta, passa entre la tercera i la quarta agulla i continua baixant, per terreny cada cop més inclinat, amb les agulles tercera a primera a l'esquerra. Hi ha un ressalt pesat de baixar que es pot evitar fent un ràpel d'un arbre. Quan arribem al riu Cadí, girem a l'esquerra, resseguint la base de la primera agulla, fins a trobar la via, que té dos inicis, un en 6a+ a la dreta i un altre en 6b+ a l'esquerra. El de la dreta té el pas més difícil precisament per arribar al primer parabolt.

La via:

L1: dos inicis possibles (6b+ a l'esquerra // 6a+ a la dreta)
L2: 6a
L3: 5c
Ràpel des del cim de la primera agulla. El següent llarg surt a l'esquerra, per arribar-hi cal passar per una vira que ens deixa a mitja paret.
L4: 6a
L5: 5c, que s'acaba dalt de la segona agulla, menys imponent que la primera. Curta grimpada cap a l'inici del següent llarg.
L6: 6a
Ràpel des del cim de la tercera agulla. Creuem el camí de baixada i ens dirigim a la següent agulla, una mica a l'esquerra d'on hem aterrat, a l'altura d'un avet.
L7: 5b
L8: 5b
L9: 5c

Tornada:

Acabem la via amb un nou ràpel, molt curt, que ens deixa sota la zona de totxo per sota de la qual hem passat en baixar cap a la via. 5 minuts fins al refugi.

Cintes llargues per evitar el fregament a alguns llargs.