Pic de la Mariola: Via Directe Mariola
{{ '2010-03-28' | amDateFormat:"dddd Do MMMM YYYY" }}

Pic de la Mariola: Via Directe Mariola
{{ '2010-03-28' | amDateFormat:"dddd Do MMMM YYYY" }}

AD+     III

Xesco, Albert Naudín. Arantzazu Aguilar i Roger Layola com a fotògrafs, portejadors i assistents de camp base. Mil gràcies per l'ajuda.

El dissabte arribem i el pic està tapat, núvols deguts al Fohën que ve de cara nord. Però un cop muntat el camp base es destapa i podem apropar-nos a veure les condicions de la neu, fent els dos primers llargs de l'Avi Grau.
Diumenge es lleva destapat, fred i amb previsió que el sol apreti una mica massa. Per sort, a mesura que pugem fa més fred i al pic la neu és completament pols.

Aproximació: Ens calcem els esquís o raquetes un cop el vehicle no pot avançar més per la pista, i remuntem fins a l’Estany de la Mariola, seguint les indicacions. Desnivell màxim des de l’asfalt, aprox. 900m. Nosaltres vam tenir la sort de poder remuntar amb el vehicle, i el desnivell va ser d’aprox. 600m.

Camp base: Estany de la Mariola 2273m. En principi, de gener a març està glaçat. Perfecte per muntar un camp base i fer un pou amb els piolets.

Ascensió: 400m de desnivell en canal de neu, amb un ressalt de gel de 90º, que segons condicions, pot ser la part més difícil de la via.

Longitud: entre 5 i 10 km, depenent d’on es pugui deixar el vehicle.

Horari: entre 1 i 2 hores d’aproximació. Per la Via Directe Mariola unes 2-3 hores depenent del ritme de la cordada.

8h del diumenge 28. Ens adormim... volíem sortir més aviat per evitar temperatures altes.

L'accés és bo amb 4x4. Si la neu ho permet, es pot pujar fins molt amunt per la pista. Si la via es vol fer al febrer, possiblement l'aproximació sigui pràcticament des de la carretera, es pot fer llarga però el camí és realment agradable de pujar, i la baixada amb esquís es fa en un moment.

Via en general fàcil, sense més preocupacions que el ressalt de gel de 90º, per això l'AD+. Si la neu es troba en bones condicions (dura) es pot pujar molt bé. Si es troba tova o acabada de caure, pot comportar risc d'allaus o fer un pas endavant i dos enrere.
En el nostre cas i per les condicions méteo que vam trobar, no ens podemm queixar de l'estat, encara que queien xuscos de gel i neu tota l'estona, res per preocupar-se, per sort.