Pic du Canigou / Canigó: Via normal, per Cortalets.

1942m
frenchitaliangermanenglishspanish
catalan
basque

El primer dia pujar fins al refugi de Cortalets. La ruta és bastant llarga així que si la pista està tallada per la neu o el que sigui, la aproximació pot ser bastant llarga.
Atenció! A l'hivern i a esquís no cal seguir els primers cartells indicant el refugi perquè corresponen al camí d'estiu que és impracticable a esquí. Cap al final de la pujada és possible prendre alguna drecera, sobretot per sobre del refugi de Balaig a la corba a 1768m (prendre a l'esquerra allà on la pista segueix a la dreta.

El segon dia es puja al cim. Sortint del refugi es travessa a l'W seguint el GR10 fins el pla dels Estanyols. Després es remunta per l'aresta cam al Pic Jofre (2362m), després es continua per la carena en direcció a una profunda bretxa coneguda com la Portella, i després continua en forta pujada per la pedrera del costat W, fins al cim, després de moltes llaçades.

Es baixa pel mateix itinerari de pujada.

Remarks:

Accès :
Vilafranca de Conflent --> Cornellà de Conflent --> Fillols.

A Fillols seguir els panells "Massís del Canigó" i remuntar la pista cap al coll de Milleres i després remuntar la pista forestal fins on es pugui.

Gear:

A l'hivern portar grampons i piolet per al pendent final.

Outings linked to the route on this page:

Outings linked to associated routes: